Vintertræning

vinter3

Så har efteråret og tidlig mørke ramt os og inden vi ser os om, også vinteren. Det betyder at den officielle BCM træning i hverdagen, holder pause til april 2019. Søndagstræningen fortsætter uændret.

Men fortvivl ikke – hvis du er frisk så er vi nogen der fortsætter med at køre/træne, hver tirsdag og torsdag kl. 17.15. 

 

 

 

Vintertræning

Vi mødes ved hallen, første gang tirsdag den 9. oktober kl. 17.00! 

Vi tilstræber at køre den samme rute hver gang, hvis forholdene er til det. Det gør vi for at øge sikkerheden – når vi kører i mørke skal alle være fortrolige med ruten.

Det er Hold 1 der står for træningen, men vi vil dele op i grupper når der køres intervaller m.m. så alle ryttere opfordres også til at deltage – alle kan være med!

NB! Vi kører alle med lygter og skærme. Det er vigtigt med ordentligt lys når det for alvor bliver mørkt. Spørg dine klubkammerater til råds hvis du er i tvivl.

SMS kæde

Vi har for vane at aflyse træningen hvis der er for meget nedbør, og derfor koordinerer vi deltagelsen vis SMS og holdsport. Giv derfor gerne besked til Morten og/eller Troels hvis du gerne vil være med på listen, så du kan holde dig orienteret.

Den tentative vintertræningsplan er:

Okt-nov: Vågeblus, roligt tempo med få eller ingen intervaller.

Dec- jan: Vi starter forsigtigt op med at ligge nogle AT intervaller på (julefedtforbrænding).

Feb-marts: Træningen intensiveres. VO2Max og AT intervaller.

Ultimo marts – april: Intensiv træning:  VO2Max , AT og antritstræning.

 

 

HUSK: Den der passer sin vintertræning starter den kommende sæson adskillige længder foran ham/hende der har siddet og spist pommes fritter og set videofilm hele vinteren!

God Vinter og vel mødt!

Kaptajn Morten m.fl.